ICT Marketing Presence

Online marketing en ICT

Online marketing is een belangrijk onderdeel van de marketing. Bij digitale, en met name online marketing, wordt gebruik gemaakt van op internet en online gebaseerde digitale technologieën zoals desktopcomputers, mobiele telefoons en andere digitale media en platforms om producten en diensten te promoten. De ontwikkeling van digitale marketing in de jaren negentig en nul veranderde de manier waarop merken en bedrijven technologie voor marketing gebruiken.

Digitale platforms werden na verloop van tijd steeds meer opgenomen in marketingplannen en werden een groter onderdeel van het dagelijks leven. Ook omdat mensen steeds vaker digitale apparaten gebruiken in plaats van fysieke winkels te bezoeken. Hierdoor komen digitale marketingcampagnes steeds vaker voor, waarbij combinaties van zoekmachineoptimalisatie (SEO), zoekmachinemarketing (SEM), contentmarketing, influencer-marketing, contentautomatisering, campagnemarketing, datagestuurde marketing, e-commerce marketing, sociale mediamarketing, social media-optimalisatie, e-mail direct marketing, display-advertenties, e-boeken, optische schijven en spellen gemeengoed zijn geworden.

Digitale marketing strekt zich uit tot niet-internetkanalen die digitale media bieden, zoals televisie, mobiele telefoons (sms en mms), terugbellen en mobiele beltonen in de wacht. De uitbreiding naar niet-internetkanalen onderscheidt digitale marketing van online marketing.

Vreemd genoeg dat juist in de ICT-sector online marketing nog niet veel gebruikt wordt vergeleken met de consumentenmarkt. Wellicht komt dit doordat techbedrijven door de schaarste op de markt niet hoeven te investeren in marketing en sales. De klant komt toch wel. Maar wat gebeurt er nu als uw bedrijf wel gaat investeren in marketing? Precies! Meer mensen zullen Uw merk (her-)kennen. Meer mensen is meer massa. Massa is Kassa!

Reactie plaatsen